2019-07-03 10:22Nyheter

STANLEY Security tilldelas guldmedalj för sitt CSR-arbete

null

För tredje året i rad tilldelas STANLEY Security en guldmedalj från företaget Ecovadis för sitt CSR-arbete. I mätningarna ingår bland annat miljöarbete, hållbarhet, arbetsmiljö, etik och mänskliga rättigheter. Efter 2019 års mätningar ligger STANLEY Security bland topp 5 % av jämförbara företag.

På STANLEY Security arbetar man aktivt med hållbarhets- och sociala frågor och lägger stor vikt vid att ta ansvar för samhället i stort och för sina medarbetare. Bland annat har man antagit FN:s globala hållbarhetsmål till år 2030. Därför är det ett viktigt erkännande att ta emot guldutmärkelse från Ecovadis, eftersom det visar att arbetet går åt rätt håll.