2009-01-07 15:41Pressmeddelande

Bosch-Rexroth Teknik AB nöjd med ny säkerhet från Niscayah AB

Nya och högre säkerhetskrav hos Bosch Rexroth Teknik resulterade i nya säkerhetssystem från Niscayah. I den nya säkerhetslösningen finns bland annat kamerarondering via Niscayahs larmcentral, som komplement till väktarrondering.

Bosch Rexroth Teknik är världens ledande leverantör inom industriell automation och mobilhydraulik, med svenskt huvudkontor i Älvsjö och tillverkning i Vagnhärad, Älvsjö, Borlänge och Helsingborg. Företaget har höga säkerhetskrav, bland annat på avancerad kameraövervakning.

Bosch Rexroths Tekniks säkerhetschef Sören Nordström är nöjd med säkerhetsleverantören:

- Niscayah har bra resurser och har täckt våra säkerhetsbehov på ett bra sätt. Korta leveranstider också, och det är vi väldigt nöjda med, säger Sören Nordström, Säkerhetschef på Bosch Rexroth AB i Sverige.

Bo Jonasson, Försäljning Säkerhet, Niscayah AB, 010-458 78 37.

Bosch Rexroth AG är världens ledande leverantör av industriell automation och mobilhydralik. I över 80 länder utvecklas, produceras och säljs komponenter och system för industriell automation och mobila applikationer.

Bosch Rexroth Teknik AB har svenskt huvudkontor i Älvsjö och tillverkning i Vagnhärad, Älvsjö, Borlänge och Helsingborg. Genom nio lokalkontor från Luleå i norr till Malmö i söder säkerställer företaget kompetent och snabb service till sina kunder.