2009-01-27 15:43Pressmeddelande

ME Group flyttar - och stärker säkerheten med hjälp av Niscayah

ME Group AB, som bland annat säljer taxfreevaror, flyttar sin verksamhet i Stockholm till större lokaler i Jordbro. Samtidigt stärker de säkerheten med nya integrerade system. Leverantör är Niscayah AB, som hyr ut och integrerar säkerhetssystemen åt ME Group. Genom det behöver inte ME Group själva göra några stora investeringar.

ME Group är ett finskt bolag som ingår i en större koncern. Företaget är bland annat leverantör av taxfreevaror till passagerarfärjor som trafikerar Finland och Baltikum. Med höga säkerhetskrav på in- och utlastning vid lastkajer, och stort behov av att styra personalens behörigheter på ett smidigt sätt, har man valt flera samverkande säkerhetssystem från Niscayah:

- Vi installerar passagesystem, inbrottslarm och kameraövervakning, och vi hyr hela lösningen inklusive service och larmcentralstjänster från Niscayah. Fördelen med hyra är att vi inte binder eget kapital utan att det blir en driftkostnad som är enkel att budgetera och följa upp, säger Tommy Höög, Platschef på ME-Group AB.

Nu pågår installationen av den nya säkerhetslösningen och Tommy Höög är nöjd med projektet så här långt.

- Engagemanget i mina kontakter med Niscayah är väldigt bra.

Gottfrid Seidevall, Försäljning Säkerhet, Niscayah AB, 010-458 78 52.

ME Group AB We are one of the biggest providers of Duty Paid, Tax Free and Provisions services in the Baltic Sea area where we handle all logistics, storage and delivery services for our international partners. Our extensive network of offices, located in Helsinki, Turku, Rauma, Oulu, Tallinn, Mariehamn and Stockholm ensure our customers of a friendly service.