2009-08-11 10:52Pressmeddelande

Niscayah levererar brandskydd till ”nya” Coop Arena i Luleå

Just nu och fram till 2011 pågår en omfattande ombyggnation av Luleå Hockeys hemarena, Coop Arena, i Luleå. Ombyggnationen innebär bland annat att taket på hallen kommer att höjas 4,5 meter, vilket gör att hallen får fler våningsplan. Brandtekniskt skydd i den nya hallen som växer fram har upphandlats av Elbyrån Bertgren & CO och levereras av Niscayah.

Coop Arenas nya brandskydd täcker in hela anläggningen och är ett avancerat system för tidig rökdetektion. Man använder så kallade samplingsdetektorer, vanligen använda i svåra miljöer som gruvindustri och tung basindustri, för bästa möjliga brandskydd.

- Det här systemet skyddar hela ishallen genom att konstant suga in och analysera luftprover överallt. Ett system som passar speciellt bra till anläggningar med höga takhöjder och dessutom är mycket kostnadseffektivt. En riktig problemlösare för miljöer där det är svårt att detektera begynnande rökutveckling, berättar Mattias Hellgren, ansvarig säljare på Niscayah i Luleå.

Elentreprenören Nils Bertgren på Elbyrån Bertgren & CO AB, är nöjd med Niscayah som samarbetspartner.

- Deras lösning är ekonomiskt fördelaktig och vårt samarbete flyter bra.

Mattias Hellgren, Ansvarig säljare, Niscayah AB 010-458 76 13

COOP Arena, Luleås moderna evenemangsarena, inbjuder till spännande arrangemang och stora sportögonblick.

I COOP Arena kan man arrangera olika idrottsevenemang inom sporterna ishockey, basket, konståkning, bandy och curling mfl men också många andra slags arrangemang såsom tex stora musikarrangemang, föreställningar, konserter, mässor, fester, danser, uppvisningar och mycket mer. (Källa: www.lulea.se/cooparena)