2010-03-24 15:57Pressmeddelande

Niscayah levererar säkerhetslösning till Nya Frölunda Torg i Göteborg

Nya Frölunda Torg är en central del i förnyelsen av stadsdelen Frölunda och utvecklingen av sydvästra Göteborg. Det nya köp- och stadsdelscentrumet med cirka 200 butiker ska stå klart 2012. Säkerheten är högt prioriterad, då man vill kunna erbjuda trygghet för butiker och besökare, och därför har man valt en helhetslösning från Niscayah.

- Det var viktigt för dem att få en helintegrerad säkerhetslösning som även är kostnadseffektiv, och därför har vi tagit fram en sådan, berättar Håkan Björkman, Key Account Manager på Niscayah.

Vaktbolag, brandlarm och övriga säkerhetssystem är de samverkande delarna i säkerhetslösningen, som möjliggör snabba insatser vid larm.

Håkan Björkman, Key Account Manager, Niscayah AB    010-458 82 48

Frölunda Torg är ett komplett köpcentrum och stadsdelscentrum med över hundra butiker, restauranger och caféer bekvämt samlade under samma tak. Shoppinggator och torg i två plan, stora butikskedjor sida vid sida med små exklusiva specialbutiker samt salutorg med livs och delikatesser ger en trivsam och inspirerande miljö.