2010-04-15 09:40Pressmeddelande

Niscayahs dotterbolag Pacom Systems lanserar framtidens säkerhetsplattform Unison

Niscayahs dotterbolag Pacom lanserar idag Unison, en öppen plattform som gör det möjligt att hantera olika säkerhetsapplikationer genom ett gemensamt användargränssnitt. Genom integrationen mellan tjänster som larm, passagekontroll, brand och videoövervakning erbjuder Unison en användarvänlig funktion och kontroll av hela säkerhetssystem.

Unisons styrka att stödja produkter från olika tillverkare ger kunden ökad flexibilitet och trygghet i att möta framtida kravställningar.

-       Det intuitiva användargränssnittet presenterar informationen på samma sätt oberoende av tillverkare. Detta möjliggör för kunden att bevara en existerande hårdvaruinvestering medan man successivt uppgraderar till en ny teknologi, säger Johan Lembre, CEO Pacom.

Kunder som idag använder sig av plattformen NIM3 kommer genom migrationsmöjligheterna mellan NIM3 och Unison att ha en unik möjlighet att dra nytta av nya innovationer i Unison.

Niscayah har redan idag installerat Unison-plattformen hos ett antal större institutioner i Sverige. Göteborgs Universitet är en av de kunder som sedan en tid tillbaka använder sig av Unison för såval passagekontroll som larmhantering.

-      Jag är mycket glad över att lansera Unison till den svenska marknaden. Vi har redan många förfrågningar från existerande NIM3 kunder som är intresserade av att ta tillvara de nya möjligheter som Unison erbjuder, säger Hans Rosander, affärsområdeschef Niscayah. Det faktum att Unison redan är en välbeprövad lösning gör också att jag förväntar mig en snabb marknadsanpassning.

Unison är den första produkten i produktlinjen Pacom .is, som är en ny generation av integrerade säkerhetsprodukter från Pacom. Sverige är det första landet där Unison lanseras och den kommer även att lanseras globalt på utvalda marknader senare under 2010.

För mer information om Unison kontakta:

Johan Lembre, CEO, Pacom Systems, +61 414 988 135, johan.lembre@pacom.com

Håkan Groth, Produktchef, Pacom Systems, +46 705 661 663, hakan.groth@pacom.com

Petra Skaffloth, informations- och PR-ansvarig Niscayah AB,  +46 10 458 82 71, petra.skaffloth@niscayah.se

Pacom Systems är marknadsledande inom integrerade säkerhetssystem som kommunicerar via kundens befintliga IP-nätverk. Pacom erbjuder en plattform för datakommunikation som balanserar säkerhet och IT-applikationer på ett enda nätverk och är representerade inom marknader som bank- och finansindustri, statliga instutioner, fjärrstyrda säkerhetstjänster och detaljhandel.
Pacom Systems finns över hela världen med kunder på varje kontinent. Förutom i Sverige har Pacom kontor i Australien, Storbritannien, Spanien, Frankrike och USA. Läs mer om Pacom på www.pacom.com/se

Niscayah AB erbjuder moderna tekniska säkerhetssystem och säkerhetstjänster. Företaget är ett helägt dotterbolag till koncernmodern Niscayah Group AB(publ), som finns i 14 länder i Europa samt Australien och USA. Företaget erbjuder bland annat kameraövervakning, hantering av säkerhetslösningar, teknisk service, larmcentralstjänster och fjärrtjänster.
Pacom är ett helägt dotterbolag till Niscayah. Läs mer om Niscayah på www.niscayah.se