2011-12-23 09:49Pressmeddelande

Niscayahs säkerhetsjour ger matbutiker krisberedskap dygnet runt

null

Säkerhetsföretaget Niscayah blir en förlängd arm för ICA Sverige AB butikssäkerhetsavdelning. Genom en ny jourfunktion via Niscayahs larmcentral kan nu ca 1350 ICA-butiker få hjälp med att hantera en mängd incidenter i butiksmiljön – allt ifrån brand och inbrott till krisledning och försäkringsfrågor.

Niscayahs larmcentral ger en säkerhetsjour med dygnet runt-service vid incidenter
Niscayah har slutit avtal med ICA Sverige AB för att hantera ICAs butikssäkerhetsjour för de ca 1350 ICA-handlarna. Avtalet innebär att Niscayahs larmcentral och specialutbildade operatörer ger stöd till ICA-handlare och medarbetare vid alla typer av händelser och incidenter – allt från brand och inbrott till krisledning och försäkringsfrågor.

Säkerhetsjour och  krisjour är nya larmcentralstjänster hos Niscayah
Niscayahs uppdrag är att driva ICA Butikssäkerhetsjour och ge  ICA-handlarna råd och rekommendationer vid händelser och incidenter.  Jourfunktionen hos Niscayah arbetar förebyggande med tips om brott, bedrägerier och snatterier. Operatörerna i larmcentralen informerar också om vilka tjänster som ICA erbjuder sina handlare, såsom utbildning i butikssäkerhet, ICAs butiksförsäkring m.m. Niscayahs tjänst till ICA är specialanpassad för handlarnas behov och följer ICA Butikssäkerhets särskilda krav.

Niscayah erbjuder också andra företag krisjour, som oavsett dag eller tid på dygnet, kan sammankalla företagets krisledningsteam, vara ett stöd i krisledningsarbetet enligt företagets rutiner eller enligt Niscayahs rekommendationer och därmed förenkla krisarbetet i företaget.

Säkerhetsjour viktig både operativt och strategiskt
Niscayahs jourfunktion används för krisledning vid större händelser och incidenter. Niscayahs jourfunktion kan även genomföra uppföljningar efter inträffade händelser för att hjälpa handlaren framåt och möjliggöra kunskapsåterföring till verksamheten.

-       Niscayahs tillgänglighet i form av larmcentral och vår expertis inom krisledning  ger ICA möjligheten att kunna fokusera på att vara proaktiv i sitt säkerhetsarbete och inte drunka i det dagliga händelsebruset, säger Annika Roupé, försäljningsdirektör på Niscayah AB.

För mer information kontakta:
Petra Skaffloth, PR och informationsansvarig Niscayah AB

telefon: 010-458 82 71, e-post: petra.skaffloth@niscayah.se

Annika Roupé, försäljningsdirektör Niscayah AB
telefon:
010-458 75 90, e-post: annika.roupe@niscayah.se

Niscayah är det största elektroniska säkerhetsföretaget i Europa och en av de största systemintegratörerna i USA. Med över 200 kontor i 15 länder erbjuder Niscayah fullständiga säkerhetslösningar för kunder med höga säkerhetskrav såsom bank och post, handel, värme och vatten, transport och logistik samt bensinstationer.  Niscayah ägs sedan september 2011 av Stanley Black & Decker, ett av de 500 största börsnoterade aktiebolag i USA. www.niscayah.se