2009-06-08 22:19Pressmeddelande

Rolls-Royce utökar sitt samarbete med Niscayah

Rolls-Royce i Kristinehamn har än en gång gett Niscayah förtroendet att vara deras säkerhetspartner. Nytt brandskydd och nytt managementsystem är de senaste leveranserna från Niscayah.

Nu höjer Rolls-Royce säkerheten ytterligare genom kompletteringar av sina befintliga brandlarmsanläggningar i Gustavsvik och Höje. Niscayah och Rolls-Royce i Kristinehamn har haft ett samarbete sedan 1970-talet. Tidigare leveranser har innefattat inbrottslarm, kameraövervakning och tillträdeskontroll. Befintliga och nya säkerhetsanläggningar integreras nu i Niscayahs managementsystem NIM3. Integrationen mot NIM3 skapar en rad mervärden, då det bland annat möjliggör en förenklad administration av säkerhetssystemen.

- Vi på Niscayah är mycket glada och stolta över att vi ännu en gång har fått förtroendet att vara Rolls- Royces säkerhetspartner, och nu även inom brandskydd, säger Adam Törneld, Regionchef Affärsområde Brandskydd, Niscayah AB.

Adam Törneld, Regionchef, Niscayah AB, 010 458 83 90.

Rolls- Royce i Kristinehamn tillverkar fasta och ställbara akterpropellrar, vattenjetsystem och podsystem till fraktfartyg, färjor, offshore och militära enheter över hela världen. Företaget har 420 anställda fördelade på två anläggningar. I Gustavsvik finns huvudkontor och produktion, medan det på enheten i Höje bedrivs forskning.