2023-01-27 07:00Pressmeddelande

STANLEY Security Sveriges VD, Magnus Wingmark, har beslutat sig för att lämna företaget och säkerhetsbranschen för att tillträda som Head of New Markets vid One Group.

– Jag och Magnus har haft en dialog sedan november 2022, där Magnus själv informerade om att han väljer att avsluta sin anställning hos oss för att gå vidare i sin karriär utanför säkerhetsbranschen. Vi hade gärna haft Magnus kvar som VD ett bra tag till. Jag vill tacka för ett väldigt framgångsrikt arbete att, tillsammans med övriga i ledningen, leda STANLEY Security till ett på alla sätt bättre och starkare bolag under de tre år som har passerat, säger Kettil Stenberg, Regional General Manager, Nordic.

Magnus Wingmark tillträdde som vd för STANLEY Security 2020 och har tillsammans med övriga i ledningen lett ett framgångsrikt förändringsarbete med fokus på lönsam tillväxt.

– Det var ett tufft beslut att lämna STANLEY Security. Företaget är mitt uppe i en spännande transformation med en ny ägare i form av Securitas och jag är mycket stolt och glad över det vi har åstadkommit. Verksamheten står på en stabil grund i en utmanande och ett oroligt omvärldsläge. Jag vill rikta ett stort tack och önskar bolaget all lycka och framgång, säger Magnus Wingmark.

Magnus Wingmark lämnar STANLEY Security 1 mars 2023. Rekryteringen av en ny efterträdare kommer att påbörjas, meddelar Kettil Stenberg, Regional General Manager, Nordic.

STANLEY Security, numera en del av Securitas, är en global leverantör av integrerade lösningar och tjänster för säkerhet, hälsa och trygghet. STANLEY Security är en pålitligleverantör av innovativ SaaS-teknik världen över, sömlös installation och integration, tillförlitligt underhåll, övervakning dygnet runt och insiktsfulla analyser. Besök vår webbplats på stanleysecurity.com/sv för att lära dig mer om oss och ta del av våra karriärmöjligheter. Vi vill att du ska bli en del av ett team som är stolta över de lösningar och den service vi tillhandahåller våra kunder.